Sorcerer háziszámítógép
Az Exidy cég (USA) a Sorcerer megjelenése előtt az otthoni és a játéktermi videojátékok gyártásában szerzett hírnevet magának. A gép fejlettebb volt, mint az akkor sikeres TRS-80 és Commodore PET gépek, de – főleg a marketing hiánya miatt – viszonylag ismeretlen maradt.
Használat
Videojátékok
Magánszemélyek használták
Felépítés
Központi egység
- vezérmű + számolómű: Zilog Z80 mikroprocesszor, órajel 2,106 MHz
- főtárak::
- 4 KB – 48 KB DRAM
- 2 KB VRAM
- 4 KB -16 KB ROM (bővítőkártya)
Periféria
- háttértár:
- digitális (“intelligens”) mágnesszalag (MECA), kapacitás 1 MB, átviteli sebesség 8 kBaud (a monitorba beépítve)
- 1-2 kettős hajlékonylemez (Micropolis), 330 kB / oldal
- külső eszközök:
- monokróm (zöld) monitor
- alfanumerikus billentyűzet (79 gomb, külön “Graphics” gomb a saját karakterkészlet elérésére), átviteli sebesség 300 chps
- csatlakozóportok (6 -4 csatlakozóhely S-100 szabványos sínre):
- párhuzamos port (hajlékonylemezek számára)
- szabványos soros port (a billentyűzettel közösen)
- video kimenet
Működés
Képernyő-felbontás:
- szöveges mód: 32 sor 64 chpl, 8*8 képpontos felbontásban, (256 karakter, ebből 128 fixen betöltve a főtárba, 128 szabadon definiálható)
- grafikus mód: 512*240 képpont
Programkészlet
- operációs rendszer: saját nem volt; de kompatibilis volt a CP/M rendszerekkel
- fordítóprogramok:
- MS BASIC (ROM-ba égetve, vagy bővítőkártyáról)
- assembler (ROM-ba égetve)
- szövegszerkesztő: PAC Word Processor (bővítőkártyáról)
Főleg játékprogramok
Történeti érdekességek
A képernyő-felbontás (vízszintesen 512 képpont) és a karakteres megjelenítés (64 chpl az átlagos 40 chpl helyett) a maga korában kiemelkedően jó volt. Előnyére szolgált, hogy a grafikus karaktereket a felhasználó (át)definiálhatta; viszont nem volt hanggenerátora és szín-megjelenítője, ami a játékoknál fontos lett volna.
Emiatt az USA-ban soha nem volt igazán népszerű, legnagyobb sikereit Ausztráliában, később Belgiumban érte el.
Létrehozva: 2016.08.12. 18:11
Utolsó módosítás: 2024.05.02. 13:02