Hivatkozási név: IT-Services Hungary

IT Services Hungary (ITSH) - IT Services and Solutions Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Típus:
vállalat
Alapítás időpontja:
2006
Címe:
Alapítók:
  • Deutsche Telekom AG (DTAG)
  • Tevékenység legfőbb céljai, területe

    Az IT Services Hungary a „T” csoport tagjaként 2006 óta van jelen Magyarországon, úgynevezett „Shared Service Centerként” (továbbiakban SSC). 2012 óta hazánk és Pécs egyik legnagyobb ICT foglalkoztatója, országos szinten több mint 4000 fővel.

    Küldetés: teremtsünk értéket az ügyfelek és az egész iparág számára, a struktúra egyszerűsítése pedig jelentős mértékben segítheti őket abban, hogy tudásukat inspiráló nemzetközi közegben, akár globális projektekben bővíthessék, kamatoztathassák.”

    A telekommunikációs szolgáltatási területek közé tartozik például a hálózati infrastruktúra, valamint a nagyvállalatok és az üzleti ügyfelek mobilkommunikációs szolgáltatásai is.

    A 2020-as szerkezeti és névváltoztatás nemzetközi léptékű átalakítása egyszerűbbé és átláthatóbbá teszi az együttműködést a vállalatcsoporton belül.

    A Deutsche Telekom IT Solutions márka bevezetése jól mutatja a hazai vállalatok elkötelezettségét a Deutsche Telekom Csoport közös értékei, az ügyfélközpontúság, a csapatmunka és az új technológiák iránti szenvedély mellett.

    Felső vezetői
    • Erik Slooten, IT Services Hungary ügyvezető igazgató 2020 előtt és után
    • Mészáros Mariann, IT Services Hungary HR igazgató 2020 előtt és után
    Meghatározó egyéniségek, kulcsszemélyek
    • Zalay Buda, IT Services Hungary pécsi telephelyének vezetője
    Számítástechnikai alkalmazottak száma
    2012 4000 fő
    Számítástechnikai fejlesztések/termékek/Projektek

    A telekommunikációs szolgáltatási területek közé tartozik például a hálózati infrastruktúra, valamint a nagyvállalatok és az üzleti ügyfelek mobilkommunikációs szolgáltatásai is

    Átalakulások

    Névváltozások:

    korábbi: IT Services Hungary (ITSH)

    majd 2006-tól: IT Services and Solutions Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

    Majd 2020-tól: nevet vált és át is alakul az IT Services Hungary (ITSH), összhangban azzal a folyamattal, amelynek során az anyavállalat Deutsche Telekom AG (DTAG) átstrukturálja nemzetközi business-to-business (b2b) szervezetét.  A hazai cégből 2020. július 1-jével, kiválás útján létrejön a Deutsche Telekom IT and Telecommunications Hungary Kft., az IT Services Hungary Kft.-t pedig ezt követően, 2020. október 1-jei hatállyal Deutsche Telekom Systems Solutions Hungary Kft.-vé nevezik át. Az új márkanevet a két cég együttesen kapja: a munkaerőpiacon közösen, Deutsche Telekom IT Solutions néven lesznek jelen.

    Érdekességek

    Hogyan miért lett Pécs 2012 után az ITSH vezérhajója (Zalay Buda):

    „Az SSC, „Shared Service Centerként” iparágban számunkra legfontosabb szempont a nyelv-, valamint az informatikai ismeretek. Pécs mindenképpen kiemelkedő ilyen szempontból, hiszen egyrészt a régióban is található nagyszámú német közösség, másrészt az egyetem különböző karain is magas színvonalú és változatos nyelvi képzés folyik, valamint 3 karon is oktatnak különböző mélységű informatikai ismereteket. Ezekről a képzésekről olyan munkaerő áramlik ki, mely az ITSH számára tökéletesen alkalmas, illetve belsőleg tovább képezhető.

    A város vezetése már az első tárgyalások idejében is rendkívül együttműködő volt, segített a megfelelő ingatlan kiválasztásában, a munkaerő toborzásban, valamint a városi középiskolákkal való kapcsolatfelvételben is. Az ITSH ugyanis fontosnak tartja, hogy a fiatalok és szüleik mielőbb tájékozódhassanak pályaalternatívákról, így az SSC kínálta helyi lehetőségekről is. A helyi középiskolák közül ezért szoros kapcsolatban vagyunk azokkal, melyek magas színvonalú német nyelvi és nemzetiségi képzést folytatnak, ezekben az intézményekben folyamatosan tájékoztatjuk a szülőket és a gyermekeket a lehetőségekről.

    Az ITSH számára fontos döntési szempont volt a már említett idegen nyelvű közösségek jelenléte is, melyek nem csak Pécsre, hanem 100 km-es vonzáskörzetére is igen jellemzőek. Az innen érkező munkavállalóik nyelvismerete igen magas, informatikai képzésük pedig a szervezeten belül megoldható. A képzések terén a Kamara is fontos együttműködő partnere a vállalatnak, segíti a duális képzésben tett erőfeszítéseiket, illetve eszéki kapcsolatok kiépítésében is fontos szerepet játszott.

    Eszék közelsége munkaerő utánpótlás szempontjából fontos az ITSH számára, hiszen Pécshez nagyon hasonló adottságokkal bír, s belül van azon a 100 km-es körön, mely munkavállalói szempontból még vállalható távolságban van. Jelenleg is vannak horvát munkavállalóink, illetve amennyiben egy nagyobb fejlesztés kapcsán szükséges lesz, további alkalmazottak toborzását is tervezzük. 

    A Pécsi Tudományegyetemmel 5 különböző együttműködésük van, melyek mindegyike a továbbfejlesztés irányába mutat. A „Train IT” programjukban egyetemi oktatók 3-4 héten keresztül oktatják a diákoknak az ITSH által elkészített tananyagot, melyet követően 2-3 hét belső képzést követően a megfelelően teljesítő hallgató munkalehetőséghez juthat.

    Egy másik programjukban az ITSH szakemberei szakmai ismereti órákat tartanak az egyetemi oktatás keretein belül, melynek kereteiben felkeltik a diákok érdeklődését, s hasznos tudáselemekkel gazdagítják ismereteiket.

    Harmadik együttműködésükben az ITSH garantált állásinterjút ajánl azon informatikai végzettséggel rendelkező egyetemi diákoknak, akik kurzusként felveszik és sikeresen teljesítik SAP, JAVA, vagy Test Akadémia képzéseik egyikét.

    Ezen bejáratott együttműködéseken kívül elkezdtük a duális képzés keretein belül kínálkozó lehetőségek felderítését, mely kapcsán jelenleg 4 hallgatót foglalkoztatunk. Illetve terveink szerint 2016 januárjától indul a Műszaki és Informatikai Karon az „ITSH tanszék” munkája, mely az alapképzésen kínál majd kreditpontért teljesíthető kurzusokat.”


    Létrehozva: 2022.04.25. 15:33
    Utolsó módosítás: 2024.06.30. 15:37