Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Zártkörű részvénytársaság
A cég célja: hogy elektronikus környezetben is hiteles, bizonyító erejű dokumentumok keletkezzenek, és azok megfelelően titkosított formában, biztonságos csatornán jussanak el a feladótól a címzettig. Innovatív megoldások révén kell segíteni a felhasználóbarát elektronikus ügyvitel terjedését és fejlődését mind az állami, mind a magánszektorban. Megoldások olyanok legyenek, hogy mindenki számára elérhetővé tegyék a hiteles elektronikus ügyintézést és ügykezelést, így:
- a nyilvános kulcsú infrastruktúrán (Public Key Infrastructure, PKI) alapuló üzleti megoldások teljes körű szolgáltatása;
- a magyarországi cégnyilvántartási és céginformációs rendszer fejlesztése, üzemeltetése és a technikai háttér biztosítása;
- a magyar és az európai uniós cégnyilvántartás összekapcsolása;
- PKI-szaktanácsadás és -oktatás;
- az eIDAS rendelet szerinti minősített bizalmi szolgáltatások nyújtása.
- Vanczák Gergely, IT-igazgató
- Hegedüs Márton, ügyvezető igazgató
- Vanczák József, elnök vezérigazgató 2019-ig
- Dobos Magdolna, vezető fejlesztő
1989 – Az Igazságügyi Minisztérium megbízásából cégbírósági nyilvántartó mintarendszert készít a Microsec.
1990 – A cég lehetőséget kap, hogy cégnyilvántartó mintarendszert telepítsen négy megyében, belső használatra. A sikeres működés eredményeképpen megbízást kap a cégbírósági rendszer országos telepítésére.
Ugyanebben az évben a Microsec munkatársai kifejlesztik az első magyar helyesírás-ellenőrző, elválasztó és javító programot, a Lektort.
1995 – A Microsec megbízást kap az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer hálózatának kiépítésére. Ebben az évben fejleszti ki az elektronikus Cégközlöny és az e-Mérlegtár szerkesztésére és közzétételére alkalmas technikai hátteret. A cég Magyarországon az elsők között internetalapú fejlesztésekre helyezi a hangsúlyt. Az Igazságügyi Minisztériummal kötött szerződés értelmében létrejön az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Szolgálat.
Ugyanebben az évben az izraeli TTI Telecom alvállalkozójaként fejleszt és telepít távközlési felügyeleti rendszereket a világ 5 földrészén. A Matáv számára a Próba Mérő Hálózat integrált kliens-szerver alkalmazást, ami a távbeszélő hálózat átviteli paramétereinek mérésére szolgál. A Motorola cég által a MATÁV részére telepített Wireless Local Loop (WiLL) hálózat felügyeleti rendszer megvalósításában a Microsec mint alvállalkozó működik közre.
1998 – A Microsec létrehozza és üzemelteti az egyablakos elektronikus ügyintézést forradalmasító Mediátor rendszert, amely automatizált kommunikációt létesít a különböző hatóságok között.
Közbeszerzési eljárásban elnyeri a minisztérium által kiírt tendert, amely a cégbírósági rendszerek üzemeltetésére és folyamatos továbbfejlesztésére vonatkozik.
2001 – A Microsec szoftvereinek felhasználásával megtörténik az első elektronikus bírósági bejegyzés. A Microsec közbeszerzési eljárásban ismételten elnyeri az IM által kiírt tendert és ezzel párhuzamosan elkészíti az e-Szignó elektronikus aláíró és beadványszerkesztő program első verzióját.
2002 – A Microsec ebben az évben fokozott biztonságú hitelesítés szolgáltatást indít.
2004 – Az e-Szignó program minősített aláírás létrehozó alkalmazás lett. Bevezetésre került az es3 e-akta formátum. A konténerformátum XML sémája segítségével ellenőrizni lehetett az e-akták megfelelőségét, míg az aláíró alkalmazás segítségével a dokumentumok, aláírások kezelése széles körben elérhetővé vált.
2005 – A Microsec a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál nyilvántartásba vett minősített archiváló szolgáltató lesz.
A Microsec kifejleszti azt a rendszert, amelyen keresztül a Kft.-k és az Rt-k bizonyos esetekben már teljes körűen alkalmazhatják az elektronikus cégeljárás lehetőségét.
2007 – Ebben az évben az ETSI (Európai Távközlési Szabványosítási Intézet) teljes jogú tagjává válik.
2009 – A Miniszterelnöki Hivatal E-közigazgatási Díjjal tünteti ki az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot az elektronikus cégbejegyzési és változásbejelentési eljárás továbbfejlesztésért, és a cégeljárás gyorsításáért. A díjnyertes elektronikus cégeljárás informatikai rendszerét a szolgáltatás indulása óta a Microsec fejleszti és üzemelteti.
2011 – A Microsec által fejlesztett Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara pénzintézeti megkeresések rendszere 2011-ben elnyeri „Az év IKT projektje” díjat. A projekt célja, hogy a bírósági végrehajtás során a végrehajtó elektronikusan aláírt okiratokban keresse meg a pénzintézeteket az adós vagyonának felkutatása érdekében, valamint a válaszokat is nagyrészt elektronikus úton dolgozza fel. Ettől az évtől a végrehajtást kérők és az ügyvédek számára is elérhetővé válik a rendszer, valamint a pénzintézetek számára jogszabály teszi kötelezővé a használatát.
2013 – A Microsec egy olyan elektronikus aláírás alapú technológiát fejleszt ki, amellyel okoseszközökön a legmagasabb szinten szavatolható az online tranzakciók biztonsága. Az új fejlesztés elnyeri az Informatikai Biztonság Napja (ITBN) Biztonsági díj – Legjobb magyar innováció 2013 díját.
2016 – TÜViT és NMHH auditálási folyamatokat követően a Microsec hazánkban elsőként vált eIDAS szerint tanúsított és minősített bizalmi szolgáltatóvá.
2018 – Európában az elsők között a Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató bocsát ki PSD2 specifikus minősített webszerver és bélyegző tanúsítványokat.
2019 – A Microsec Millenniumi díjat kap. Az elismerést minden évben a Szellemi Tulajdon Világnapján ítélik oda olyan magyar cégeknek vagy intézményeknek, amelyek hosszú idő óta végeznek innovatív tevékenységet.
Szolgáltatások, termékek:
e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató: az e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által regisztrált és felügyelt módon végzi tevékenységét. Ennek keretében négy, eIDAS szerint minősített bizalmi szolgáltatást nyújt.
e-Szignó Aláíró Program: az e-Szignó aláíró program egy minősített aláíró-ellenőrző szoftver, mellyel a dokumentumok elektronikus aktákba szervezhetők és elektronikus aláírással láthatók el.
PassBy[ME] Mobile ID: a digitális szabadság élményét biztosítja a felhasználó számára és megvalósítja a ma még hiányzó, teljesen elektronikus ügyintézést.
MicroSigner: böngésző-független elektronikus aláíró megoldás ActiveX és Java-mentes környezetben.
A Microsec zrt. jogelődjét a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kisszövetkezetet nyolc villamosmérnök alapította 1984-ben. Az alapítók több éves kutatóintézeti valamint Nyugat-Európában szerzett szakmai tapasztalatára építve kezdték meg szoftverfejlesztési tevékenységüket. 1991-ben a kisszövetkezet korlátolt felelősségű társasággá alakult Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kft. néven. A cég ettől kezdve folyamatosan növekszik, 2005-ben új irodákat bérel a Graphisoft Parkban, ekkor a létszám már meghaladja az 50 főt. A Microsec 2012. január 1-től zártkörűen működő részvénytársaságként folytatja a tevékenységét. 2019-ban a létszám eléri a 100 főt, így a cég ismét költözik – immár a Graphisoft Parkon belül – egy nagyobb, tágasabb irodaépületbe.
Szolgáltatásaink színvonalát a brit Lloyd’s által tanúsított, az ISO 9001 szabványon alapuló minőségirányítási rendszerünk és az ISO/IEC 27001 szabványon alapuló információbiztonság-irányítási rendszerünk szavatolja. A 2016 októberében elvégzett német TÜViT megfelelőségértékelési ellenőrzés eredményeként a Microsec Magyarországon elsőként szerezte meg bizalmi szolgáltatásai számára az eIDAS szerinti megfelelőségéről szóló igazolásokat. A Microsec minősített bizalmi szolgáltatásai garantáltan legalább 99,9%-os éves rendelkezésre állást biztosítanak.
- A Microsec 2007 óta az Európai Unió által elismertEuropean Telecommunications Standards Institute (ETSI) teljes jogú tagja. Az ETSI feladata, hogy az infokommunikációs technológiák számára világszerte alkalmazható szabványokat állítson elő, amelyekre a jövő gazdasági folyamatai épülhetnek. A Microsec szakemberei hozzájárulnak a műszaki szabványok kialakításához.
- Cégünk 2019 augusztusától a legnagyobb európai elektronikus aláírás-szolgáltató cégeket összefogó European Signature Dialog (ESD) tagja.
- A Microsec tagja az Open Banking Europe (OBE) QTSP-csoportjának. A szervezet célja, hogy segítse a pénzügyi világot a PSD2-irányelvből következő elektronikus biztonsági követelmények teljesítésében.
- A Microsec csatlakozott a kibertérben zajló folyamatok kihívásaira fókuszáló Paris Call közösséghez.
Létrehozva: 2020.06.01. 18:55
Utolsó módosítás: 2024.04.11. 18:19