IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
1068 Budapest, Dózsa György út 84/C.
1138 Budapest, Váci út 133,
1081 Budapest, Csokonai utca 3.
1081 Budapest, Csokonai utca 6.
A tulajdonosuktól, a Magyar Államtól azt a feladatot kapták, hogy teremtsük meg a hazai közigazgatás zökkenőmentes működtetésének alapfeltételeit, ehhez biztosítsuk a megfelelő informatikai hátteret, fejlesszünk, integráljunk, üzemeltessünk, vagy éppen oktassunk, ha arra van szükség. Az IdomSoft a közösség szolgálatát tűzte ki céljául.
Az IdomSoft Zrt. a NISZ cégcsoport tagja, (az IdomSoft Zrt. 100 %-os közvetett állami tulajdonban álló társaság, a NISZ cégcsoport tagja, amely vezető szerepet tölt be országos jelentőségű informatikai rendszerek fejlesztésében, integrálásában és installálásában, valamint üzemeltetésében),amely vezető szerepet tölt be országos jelentőségű informatikai rendszerek fejlesztésében, integrálásában és installálásában, valamint üzemeltetésében. Páratlan tapasztalatokkal rendelkezünk nagybiztonságú kormányzati és biztonsági okmánykibocsátó informatikai rendszerek fejlesztésében, nagy adattömeget kezelő, bonyolult kapcsolatokkal rendelkező központi nyilvántartások kialakításában, a személyes adatok jogszabályoknak megfelelő kezelésében. Emellett felkészültek egyéb informatikai szolgáltatások nyújtására is, így különösen az informatikai és igazgatásszervezési szaktanácsadás, informatikai rendszerek tervezése és kivitelezése, hardver- és szoftverkiválasztás, informatikai rendszerek üzemeltetése területén, valamint az ezekhez kapcsolódó szerviz tevékenység biztosításában is. Társaságunk jelentős szerepet játszott a magyar lakosságot érintő legnagyobb informatikai fejlesztési projektekben a közigazgatás különböző területein.
Tevékenység különlegessége a magyarországi informatikai piacon az, hogy az alkalmazásfejlesztéseket úgynevezett igazgatási támogatással valósítja meg. Társaságunknál önálló igazgatásszervezési csapat foglalkozik a fejlesztendő rendszerek jogi hátterének elemzésével, illetve igazgatási folyamatainak kidolgozásával. A jellemzően közigazgatási jogszabályi környezetben működő ügyfelek speciális kiszolgálása kivételes szereplővé teszi társaságunkat a piacon.
Számos üzemeltetési szolgáltatást is nyújtunk. Rendelkezünk mindazzal a tapasztalattal, gyakorlati ismerettel, know-how-val, menedzsmenttel és eszközkészlettel, amely nélkülözhetetlen az üzemeltetési szolgáltatások magas szintű, 7/24-es folyamatos teljesítéséhez.
- Karlócai Balázs, vezérigazgató alapítás után
- Hrubi Orsolya, Gazdasági vezérigazgató-helyettes jelenleg is 2024
- Both András, Termékfejlesztési vezérigazgató-helyettes majd vezérigazgató jelenleg is 2024
- Bányai Zsolt Krisztián, Digitális megoldások vezérigazgató-helyettes jelenleg is 2024
- Bányai Zsolt, Szolgáltatási vezérigazgató-helyettes alapításkor
- Szalay László Imre, igazgatóság elnök alapításkor
- Ádám Csongor Zsolt, igazgatóság tag alapításkor
- Solymár Károly Balázs, igazgatóság tag alapításkor
- Tolnay Roland, igazgatóság tag alapításkor
- Kárpáti Miklós, felügyelő bizottság elnök alapításkor
- László Zsuzsanna, felügyelő bizottság tag alapításkor
- Tamás Szilvia, felügyelő bizottság tag alapításkor
- Bönde Ádám, igazgatóság elnök jelenleg, 2024
- Grócz Márton, igazgatósági tag jelenleg 2024
- Both András, igazgatósági tag jelenleg 2024
- Smid Norbert, felügyelő bizottság elnök jelenleg is 2024
- Pribanics András, felügyelő bizottság tag jelenleg is 2024
- Duba Róbert, felügyelő bizottság tag jelenleg is 2024
Az alábbiakban munkánk néhány fontos, a széles közvélemény számára is kézzelfogható eredményét, emeljük ki, a teljesség igénye nélkül:
Elektronikus személyi igazolvány
Választások, népszavazások informatikai háttere
Schengeni információs rendszer
Személyiadat- és lakcímnyilvántartás
Jogosítvány, járműnyilvántartás
Okmányrendszerek, ügyfélkapu
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése
Állami Alkalmazásfejlesztési Környezet
Állami Alkalmazás-katalógus
Legfontosabb szolgáltatási területeink az alábbiak:
Informatikai és igazgatás-szervezési szaktanácsadás
Informatikai rendszerek tervezése, egyedi alkalmazásfejlesztés
Projektvezetés
Informatikai platformok minősítése, kiválasztása
Informatikai rendszerek üzemeltetése
2016. szeptembertől szerepkörbővülés: az Országos Rendőr-főkapitányság Informatikai Fejlesztési Főosztálya (ORFK IFFO) feladatai átkerülnek az IdomSoft Zrt.-hez. Megalakul a Rendvédelmi Fejlesztési Ágazat, amely a rendvédelmi rendszerek fejlesztési és alkalmazásüzemeltetési feladatait végzi.
A társaság a jelentős adatvagyont kezelő rendszerek fejlesztésével foglalkozó, 1999-ben alapított Idom 2000 Konzulens Zrt. szakmai utódaként alakul meg, IdomSoft Zrt. néven.
A Tigra Business Intelligence Kft. megvásárolja az IdomSoft Zrt.-t, amelybe ugyanebben az időszakban beolvad az 1989-ben alapított Multipolaris Zrt. 2003-ban létrejött államigazgatási üzletága.
Kormányhatározat születik az IdomSoft Zrt. állami megvásárlásáról, melyben a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-t (NISZ Zrt.) nevezik meg az új tulajdonosként. A társaság tulajdonosi jogai 2013 év elején a NISZ Zrt.-hez kerülnek, legfontosabb megrendelője a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) lesz</li>
A 2014-es parlamenti választások után belügyminisztériumi irányítási körbe kerül a társaság, és feladatköre az új elvárásoknak megfelelően bővül, szélesedik egy általános kormányzati informatikai fejlesztő és üzemeltető cég irányába mutatva.
2016 év végével megszűnik a KEKKH, általános jogutódja a Belügyminisztérium lesz. Ezzel egy időben az IdomSoft Zrt.-t a 309/2011. Kormányrendelet kijelöli az abban felsorolt rendszerek vonatkozásában alkalmazás-üzemeltetési és alkalmazás-fejlesztési feladatokra. Ezáltal a társaságnak már nemcsak végrehajtási, hanem elektronikus adatfeldolgozói és szakmai „ügygazdai” feladatai is lesznek.
Az IdomSoft Zrt. immár a Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. (DMÜ) irányításával folytatja munkáját 2022. szeptemberétől.
Az IdomSoft a Digitális Magyarország Ügynökség cselekvési tervéhez igazodva megkezdi a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) fejlesztéseinek előkészítését, a DÁP fejlesztéséhez szükséges kompetenciák erősítését.
A KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. (KDIV) 2023. szeptember 30. napjával beolvadás útján egyesül az IdomSoft Zrt.-vel. A korábban KDIV által ellátott közigazgatási szolgáltatások nyújtását és informatikai fejlesztéseket (pl. az Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali rendszer, az AKD fejlesztését) az IdomSoft Zrt. viszi tovább 2023. szeptembertől.
A Digitális Állampolgárság Program megvalósításához szükséges egyes Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) és Központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások (KEÜSZ) szolgáltatásnyújtási feladatait az IdomSoft Zrt. átveszi a NISZ Zrt.-től. A feladatokat korábban a NISZ színeiben ellátó munkatársak az IdomSoft Zrt. munkavállalói lesznek 2024. január 1-től.
Az IdomSoft Zrt. az ISO 9001, az ISO/IEC 27001, és az ISO 14001 szabványokon alapuló külső, független, nemzetközileg elismert szerv által tanúsított integrált irányítási rendszert működtet. Folyamatainkat, működésünket továbbá az ITIL módszertan ajánlásait figyelembe véve szervezik.
Alkalmazási terület: Szoftverfejlesztés és rendszerintegráció, rendszerüzemeltetés.
A tanúsítványok az IdomSoft Zrt. székhelyére és szegedi fióktelepére terjednek ki.
Létrehozva: 2022.04.25. 15:33
Utolsó módosítás: 2024.03.19. 21:19